• facebook
  • pinterest
  • sns011
  • twitter
  • dvbv (2)
  • dvbv (1)

Chì ghjè a malatia di Parkinson?

Cunfirmemu prima s'ellu avete qualchì signu di a malatia di Parkinson.

Tremore di manu;

Stiff collu è spalle;

Trascinendu passi mentre caminava;

Un bracciu innaturale chì si move mentre cammina;

Movimentu fine indebolitu;

Degenerazione di l'odore;

Difficultà à stà;

Ostaculi evidenti in scrittura;

PS: ùn importa quanti sintomi sopra avete, duvete andà in l'uspidale.

 

Chì ghjè a malatia di Parkinson?

 

a malatia di Parkinson,una malatia neurologica degenerativa cronica cumuni, hè carattarizatu datremore, miotonia, ritardo di u mutore, disordini di l'equilibriu posturali è ipoolusia, stitichezza, cumportamentu anormali di u sonnu è depressione.

 

Chì ghjè a causa di a malatia di Parkinson?

 

L'etiologia di a malatia di Parkinsonresta micca chjaru, è i tendenzi di ricerca sò ligati à una cumminazione di fatturi cum'èetà, suscettibilità genetica è esposizione ambientale à mycin.I Pacienti cù a malatia di Parkinson in i so parenti immediati è quelli chì anu una longa storia di esposizione à l'erbicidi, i pesticidi è i metalli pisanti sò tutti in altu risicu di a malatia di Parkinson è devenu piglià esami fisichi regularmente.

 

Cumu detectà a malatia di Parkinson prima?

 

U "tremore di a manu" ùn hè micca necessariamente a malatia di Parkinson.In listessu modu, i malati cù a malatia di Parkinson ùn anu micca necessariamente soffrenu di tremore.I pazienti cù a malatia di Parkinson tendenu à avè un "movimentu lento" più spessu cà u tremore di e mani, ma questu hè spessu trascuratu.In più di i sintomi di u mutore, a malatia di Parkinson hà sintomi non motori.

 

"Un nasu chì ùn funziona" hè un "signale oculatu" di a malatia di Parkinson!Parechji pazienti anu truvatu chì anu persu u sensu di l'olfattu per parechji anni à u mumentu di a so visita, ma in prima, pensanu chì era una malatia nasale per ùn avè micca attentu à questu.

Inoltre, stitichezza, insomnia è diprissioni sò ancu manifestazioni iniziali di a malatia di Parkinson, è sò generalmente prima di i sintomi di u mutore.

Un pocu di pazienti avarianu cumpurtamenti "strani" durante u sonnu, cum'è gridà, rumoroso, calci è batte a ghjente.Parechje persone ponu simpricimenti pensanu à questu cum'è "sonnu inquietu", ma questi cumpurtamenti "strani" sò sintomi iniziali di a malatia di Parkinson è deve esse pigliatu in seriu.

 

Malintesi bidirezionale nantu à a malatia di Parkinson

 

Quandu si parla di a malatia di Parkinson, a prima impressione chì tutti avemu hè "tremore di manu".Se detectemu u Parkinson arbitrariamente quandu vedemu u tremore di e mani è ricusate di andà à i medichi, puderia esse assai periculosu.

Questu hè un tipicu "malintesi bidirezionale" in a cognizione.A maiò parte di i malati cù a malatia di Parkinson anu tremulu di i membri, chì hè spessu u sintomu più precoce,ma 30% di i pazienti ùn anu micca tremore durante u prucessu tutale.À u cuntrariu, u tremore di a manu pò ancu esse causatu da altre malatie, se trattemu meccanicamente cum'è a malatia di Parkinson, a situazione puderia esse peghju.Un veru tremore di Parkinson deve esse tranquillu, vale à dì, u tremore resta esiste in una cundizione rilassata è durà per un bellu pezzu.


Tempu di pubblicazione: 29-06-2020
Chat in ligna WhatsApp!